Ajankohtaisia

kuulumisia

 

Blogi

  

  • Chatillä ja botilla tehokkaampaa myyntiä

    Koronapandemian keskellä verkkokauppa elää kukoistuskautta. Verkkokaupassa saatetaan tehdä ostoksia jopa vain siitä syystä, että on tylsää. Kivijalkamyymälöihin eivät kaikki halua lähteä kiertelemään.

    Verkkokauppojen toimintaa pitäisi kuitenkin tarkastella erilaisesta näkökulmasta ja toiminnoissa on parannettavaa. Vaikka usein ajatellaan, että jokainen asiakas on yhtä tärkeä, ei tämä kaupan käynnin osalta tietenkään pidä paikkaansa. Myynti on verkkokaupan tehtävä ja tällöin asiakaspalvelu tulee kehittää palvelemaan juurikin sitä myyntiä. Kaikki asiakaspalvelutilanteet eivät ole yhtä kannattavia myynnin kannalta.

    Tulisi tunnistaa, onko asiakaspalvelun kyselijöiden joukossa aktiivisia asiakkaita, joiden tarkoitus on hankkia tuotteita. Jos asiakas ei vaikuta potentiaaliselta, on resurssien hukkaamista käyttää kysymyksiin vastaamiseen ihmistyövoimaa. 

    Chatit ja automaattiset vastausbotit on hyvä vaihtoehto tähän karuun tilanteeseen. Botti vastaa suureen määrään kysymyksiä ja sen avulla voi ohjata potentiaaliset asiakkaat henkilökohtaisen palvelun piiriin.

    Suomalaiset verkkokaupat ovat nyt paineen alla, sillä suuret ulkomaiset ketjut laajentavat verkkokauppojaan myös Suomeenkin. Resurssit pitää satsata nyt oikeisiin asioihin ja pitää asiakkaat sitä kautta tyytyväisinä. Ei Suomeen pian laajeneva Amazonkaan tarjoa asiakkaille henkilökohtaista neuvontaa ja silti tämä verkkokauppajätti on maailman käytetyimpiä verkkokauppoja.

    Voit aloittaa verkkosivustosi asiakaspalvelun digitalisoinnin ensin kevyellä TawkTo-chatillä ja laajentaa kokemuksen kasvaessa automaattibottiin, joka oppii vastaamaan jatkuvasti paremmin. Kysy meiltä lisää vaikka meidän omalla chatillämme!

      Takaisin
  •   Arkisto

Seuraa meitä myös Facebookissa!

 
 
 

Opiferum Oy

Hämeentie 2
13200 Hämeenlinna

         

Sopimusehdot  - Tietosuojaseloste - Evästeasetukset